Quin impacte econòmic té el mal servei de Rodalies en els vilafranquins i les vilafranquines?

Roda de premsa al nou local de VeC
Roda de premsa al nou local de VeC

(16-2-2016) Després del darrer episodi de caos viscut pels usuaris de Rodalies Renfe la setmana passada, Vilafranca en Comú (VeC) presenta una moció al Ple municipal de febrer instant a estudiar l’impacte econòmic que té el deficient servei de tren en la ciutadania. Milers de vilafranquins i vilafranquines utilitzen aquesta línia diàriament per anar a treballar i estudiar. Per això, des de VeC considerem que l’Ajuntament no pot restar al marge d’aquesta situació insostenible, sinó que s’ha de posicionar al costat dels ciutadans i les ciutadanes i exigir a les administracions responsables les mesures necessàries per un servei de tren eficient.

“El mal servei provoca una pèrdua doble, econòmica i social”, ha explicat en roda de premsa aquesta tarda el regidor Ramon Arnabat. El fet que el tren no sigui un mitjà de transport fiable perjudica la competitivitat d’estudiants i persones treballadores de Vilafranca a Barcelona i el seu entorn, alhora que també resta competitivitat a Vilafranca i comarca com a territori.

D’altra banda, tal com ha manifestat Ramon Arnabat, resulta també molt preocupant la poca transparència del servei de Rodalies en la informació de les seves incidències. Segons ha pogut comptabilitzar VeC, des de l’1 de gener fins al 12 de febrer el servei ha funcionat malament 19 dels 43 dies, és a dir el 44%. Per contra, els canals d’informació oficial no han informat del 42% de les incidències.

Aquesta situació no és nova, sinó que fa més de vuit anys que es reprodueix, amb dades similars. Tal com ha recordat el regidor Toni Peñafiel, fa uns anys l’excusa era la construcció de l’AVE, però ara el cúmul d’incidències és injustificable. Des de VeC critiquem la manca d’inversió i la progressiva degradació d’aquest mitjà de transport, que és massa sovint impuntual i que pràcticament no ha incrementat la freqüència de pas a Vilafranca.“No pot ser que quan va bé, vagi més lent que fa 30 anys”, afegeix Toni Peñafiel.

Tot i ser conscients que l’Ajuntament no té competències en aquest àmbit, confiem que l’aprovació d’aquesta moció i la realització de l’estudi contribuirà a fer més evident la reclamació de la vila d’un servei de tren adequat al segle XXI. Així mateix, sabent que tots els municipis de la línia pateixen afectacions similars, podria obrir-se una via de col·laboració per generar una xarxa que exerceixi més pressió a les administracions responsables.

Aquesta web utiliza cookies perque tinguis la millor experiència d'usuari. Si continues navegant, estàs donant el teu consentiment per l'acceptació de la nostra política de cookies

ACEPTAR
Aviso de cookies